سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از دست دادنی که باعث بیماری می شود، از دستدادنِ دوستان است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :13
کل بازدید :349715
تعداد کل یاداشته ها : 97
103/2/14
4:13 ع
جاده‌ هایی با چشم‌ انداز مرگ:

خطرناک ترین معابر ایران را بشناسید

فرقشان با باقی معابر این است که احتیاط راننده بالاتر است و دلشوره و دعاهایی که پشت سرش است بیشتر. معابر حادثه‌ساز در ایران کم نیستند. معابری که هر روز به خاک افتادن یک انسان را به خود می‌بیند.

به گزارش قدس انلاین به نقل از جام جم : فرقشان با باقی معابر این است که احتیاط راننده بالاتر است و دلشوره و دعاهایی که پشت سرش است بیشتر. معابر حادثه‌ساز در ایران کم نیستند. معابری که هر روز به خاک افتادن یک انسان را به خود می‌بیند.

البته تلاش‌هایی شده است تا «معابر حادثه‌ساز» و تعداد تلفات آنها کمتر شود؛ با این وجود کم نیستند جاده‌هایی که افراد بسیاری را به کام مرگ یا گوشه بیمارستان می‌کشند.

این فهرست، 10 جاده حادثه‌ساز ایران را معرفی خواهد کرد:

تهران ـ سمنان ـ مشهد: مسافت 900 کیلومتر تهران مشهد از دو زاویه معبر حادثه‌سازی است. نخست این‌که تردد زیادی در آن صورت می‌گیرد. آمار 25 میلیونی گردشگر در مشهد که حجم کثیر آن از طریق جاده به این شهر می‌رسند نشانگر حجم بالای تردد است. در عین حال، بیابانی و یکنواخت بودن مسیر هم باعث خستگی، کسلی و خواب‌آلودگی رانندگان می‌شود که خود عامل بخشی از سوانح است.

تهران ـ قم ـ اصفهان ـ شیراز: برای این‌که از تهران به شیراز بروید باید از شلوغ‌ترین معبر ایران یعنی اتوبان قم ـ تهران بگذرید. در عین حال اتوبان قم ـ اصفهان هم به دلیل سرعت بالای اتومبیل‌های عبوری، یکی از معابر حادثه‌ساز در مسیر شیراز است. در عین حال باید از اتوبان شدن این مسیر به عنوان یکی از علل کاهش تصادفات جاده‌ای در آن یاد کرد.

تهران ـ خوزستان: اگر بخواهید از تهران به سمت خوزستان بروید؛ گردنه‌های استان چهارمحال و بختیاری (محل کشته‌شدن دانش‌آموزان بروجنی) یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای شماست. برخی از افراد به همین خاطر ترجیح می‌دهند که از سمت شیراز به اهواز و آبادان برسند که البته در نوع خود کم‌خطر‌تر نیست.

جاده چالوس: عرض کم، تردد بسیار بالا بخصوص در ایام تعطیل، قدیمی بودن مسیر، کوهستانی بودن آن و خطر ریزش سنگ و بهمن جاده چالوس را به یکی از ترسناک‌ترین جاده‌های کشور تبدیل کرده است. البته سه‌محور شمالی دیگر یعنی اتوبان رشت، محور فیروزکوه و جاده هراز هم در نوع خود خطرناک هستند، اما ترس از جاده چالوس، خصوصیت خود را دارد.

سیرجان ـ بندرعباس: 300 کیلومتر جاده که یکی از مهم‌ترین بنادر کشور را به قلب کشور وصل می‌کند. حادثه‌خیز بودن این محور به دلیل عرض کم آن است. ضمن آن‌که باید حضور کامیون‌ها و تریلرهای بزرگ و ترانزیتی را هم دلیل دیگری برای حادثه خیز بودن این محور دانست و البته از تردد بسیار بالای این مسیر هم نباید غافل بود.

جاده وهن‌آباد: وهن‌آباد نام شهری است در حوالی رباط کریم در استان تهران. محور مواصلاتی این جاده به اتوبان قم که تردد بسیار بالایی دارد، یکی از معابر پرخطر این روزهای ایران است. عرض کم و تعریض نیمه‌کاره و همچنین دید کم در شب به دلیل عدم نور کافی از دلایل حادثه خیز بودن محور وهن‌آباد است.

اتوبان پردیس: اتوبان پردیس تهران که در سال 1389 به طور رسمی افتتاح شد یکی از معابر حادثه‌ساز در کشور است. قبل از افتتاح رسمی این پروژه، عدم وجود معابر و برخی اشکالات فنی باعث شده بود این اتوبان، حتی برای مدتی بسته شود. با این حال، این روزها هم خبرهایی از تصادف‌های این معبر به گوش می‌رسد.

بندرعباس ـ لار: تصور کنید که در جاده‌ای 300 کیلومتری بدون هیچ‌گونه تعمیرگاه یا آبادی و حتی پمپ بنزین حرکت می‌کنید. جاده‌ای که در برخی نقاط آن علائم خط‌کشی شده وجود ندارد و تیرهای برق چوبی هم در کناره جاده وجود دارد. همه اینها معبر بندرعباس به لار را به یکی از معابر خطرناک در شب تبدیل کرده است.

قم ـ گرمسار: سال گذشته بود که برای دسترسی بهتر ساکنان نقاط مرکزی و جنوبی به معبر منتهی به مشهد، معبر قم به گرمسار افتتاح شد. با این وجود میزان تلفات این معبر به حدی بود که فرمانده انتظامی قم از این میزان ابراز نگرانی کرد. استانداردنبودن جاده و نبود پاسگاه‌های پلیس به عنوان مهم‌ترین انتقادات به این معبر عنوان شده است.

گردنه اسدآباد همدان: گردنه اسدآباد همدان بین دو شهر همدان و کرمانشاه قرار گرفته است و ارتفاع آن به حدود 2000 متر می‌رسد.

در اغلب اوقات شرایط نامناسب جوی و نیز کوهستانی بودن این مسیر باعث به وجود آمدن حوادث خونین و مرگباری شده است.


  
  

فواید ناشناخته نوشابه!

نوشابه های گازدار امروزه با مارک ها و برندهای مختلف در دسترس قرار دارند اما استفاده از آن ها می تواند باعث بروز مشکلات جدی در بدن شود. همیشه در مورد مضرات این نوشیدنی گفته شده است اما این بار به برخی از فواید آن نیز می پردازیم.

 نوشابه یکی از نوشیدنی های بسیار محبوب این روزها است و بسیاری از جوانان شاید روزانه یک لیوان نوشابه بنوشند. این درحالی است که بسیاری از پزشکان و متخصصین آن را منع می کنند. در این مطلب نگاهی داریم به مهمترین دلایل مضر بودن نوشابه ها:

مواد تشکیل دهنده:
افدرین: محرکی که روی اعصاب مرکزی بدن تاثیر می‌گذارد که معمولا در داروهای کاهش دهنده ی وزن استفاده می‌شود، اما اثرات مخربی روی کارکرد قلب دارد.
تورین: آمینو اسید طبیعی که ضربان قلب و کارکرد ماهیچه‌ها را تنظیم می ‌کند که باز هم در مفید بودن آن برای بدن شک بسیاری وجود دارد.
ویتامین گروه ب: گروهی از ویتامین‌ها که می‌توانند شکر موجود در نوشابه را به انرژی تبدیل کرده و سبب ساخت ماهیچه شوند. البته این ویتامین ها مصنوعی بوده و عمل اصلی را انجام نمی دهند.
کراتین: اسید اورگانیکی که برای تولید انرژی ماهیچه‌ها مفید است. اما پزشکان استفاده از آن را اصلا توصیه نمی کنند.

موارد استفاده:
نوشابه برای تمیز کردن دستشویی
نوشابه که ما از آن به عنوان نوشیدنی خوشمزه یاد میکنیم می تواند به راحتی تمامی جرم های دستشویی و تمام سطوح سرامیک و چینی را از بین ببرد. اسیدی که داخل این نوشیدنی وجود دارد به طور کامل همه باکتری ها و کثیفی ها را از بین می برد.
برای استفاده از این ویژگی نوشابه تنها باید آن را در محل مورد نظر بریزید و سپس بعد از یک ساعت آن را بشویید حتما با صحنه ای روبرو خواهید شد که انتطار دیدن آن را ندارید.

پاک کردن چربی و گریس از روی لباس
یکی دیگر از موارد استفاده این نوشیدنی برای تمیز کردن لباس است. بهترین نتیجه را نیز بر روی لباس ها گریسی خواهید گرفت. تنها کافی است یک بطری نوشابه را روی لباس خالی کنید و سپس آن را بشویید حتما تمام چربی ها و کثیفی های روغن از بین خواهد رفت.

موارد پزشکی:
نوشابه مسبب فشار خون بالا
فشار خون بالا یک عامل خطرزا برای بیماری قلب و عروق است. خطر حمله قلبی یا سکته مغزی برای کسی که میزان فشار خون او 5/13 بر 5/8 است دو برابر کسی است که فشار خون او 5/11 بر 5/7 است.
بررسی‌‌های محققان نشان می‌‌دهد به ازای هر قوطی نوشابه شکردار که در روز مصرف شده باشد، فشار خون به ‌طور منظم بالاتر می‌‌رود. داده ‌های مربوط به بیش از 2هزار و 500 نفر نشان می‌‌دهد که نوشیدن بیش از 355 میلی لیتر آب میوه شکردار یا نوشابه گازدار در روز می‌‌تواند توازن فشارخون را به هم بزند. دانشمندان معتقدند که شکر زیاد در خون باعث به هم خوردن حالت عادی رگ‌‌ها و میزان نمک در بدن می‌ شود. نوشیدنی ‌های رژیمی که با شیرین کننده‌‌های مصنوعی شیرین شده باشند، چنین خطری را ندارند.

نوشابه عامل بد هضمی غذا
تقریبا همه مواد و ترکیبات موجود در نوشابه مضر هستند و هیچ ماده مفیدی در آن وجود ندارد. نوشابه‌‌های بی‌‌رنگ هم اگر چه فاقد رنگ‌‌های شیمیایی هستند، مضرات زیادی دارند و مصرف آن‌ها توصیه نمی ‌شود. مصرف نوشابه با هدف هضم غذا و یا به عنوان نوشیدنی همراه غذا به هیچ وجه توصیه نمی ‌شود، دستگاه گوارش بدن برای هضم غذا نیازی به نوشابه ندارد و نباید با هدف تسریع هضم غذا نوشابه مصرف کرد.
برخی افراد هم نوشابه را به عنوان یک نوشیدنی و برای خنک شدن بدن مصرف می‌ کنند که به این افراد نیز توصیه می‌‌شود نوشیدنی‌‌های سالم را جایگزین کنند.افرادی که با مشکل ترشح زیاد و یا کم اسید معده مواجه هستند باید با مراجعه به پزشک و درمان دارویی این مشکل را حل کنند و مصرف نوشابه نه تنها تاثیری در این زمینه ندارد، بلکه می‌‌تواند عوارضی هم به همراه داشته باشد.

نوشابه و خطر سکته بالا
مصرف مداوم و منظم نوشابه، خطر ابتلا به سکته قلبی را تا 61 درصد افزایش می‌‌دهد. پژوهشگران با تحقیق روی بیش از دو هزار و 500 نفر، در صدد یافتن پاسخی برای پرسش مربوط به تاثیر نوشابه بر سلامت انسان پس از 9 سال بودند. در نهایت آنان به این نتیجه رسیدند افرادی که به طور منظم نوشابه مصرف می‌ کنند تا 61 درصد بیشتر از دیگران و کسانی که مصرف به مراتب کمتری دارند، در خطر ابتلا به سکته قرار می‌‌گیرند.

نوشابه عامل پوسیدگی دندان
یکی از مهم‌ترین مسائلی که امروزه با آن مواجه هستیم، استفاده بی‌‌رویه نوجوانان و جوانان از نوشابه‌‌های گازدار و تنقلات حاوی مواد قندی است که در این سنین با توجه به افزایش فعالیت ‌های بدنی تمایل به مصرف این مواد نیز افزایش یافته و باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر بدن و دندان‌‌ها می‌ شود.نوشابه‌های گازدار به دلیل وجود ترکیبات CO2 و تبدیل آن به اسید کربنیک باعث عدم جذب کلسیم مواد غذایی و در نتیجه ایجاد مشکلات اسکلتی و پوکی استخوان می‌ شود و از طرفی حل شدن تدریجی مینای دندان و در نتیجه رنگ گرفتگی سطحی، ایجاد حساسیت، پوسیدگی ‌های ریز روی مینای دندان را به دنبال دارد.


91/8/1::: 1:30 ص
نظر()
  
  
<      1   2