سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زکات دانش نشر آن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :9
کل بازدید :349090
تعداد کل یاداشته ها : 97
103/1/10
1:56 ع

روسیران- بقایای جسد تزار جوان روسیه که قرن‌ها قبل کشته شده، کشف شد.
باستان‌شناسان آماتور روسی موفق به کشف بقایای جسد تزار جوان کشور روسیه که یکسال پس از رسیدن به سلطنت از قدرت خلع، تبعید و سرانجام کشته‌ شده، در محوطه‌ تاریخی در شمال این کشور شدند.
به گزارش «آرکئولوژی‌نیوز»، بر طبق بررسی‌های اولیه‌ باستان‌شناسان استخوان‌های کشف شده به «ایوان ششم» تعلق دارد که در سال 1741 توسط «الیزابت»، دختر «پتر اول» از سلطنت خلع شد، هر چند برخی از مورخان تنها راه قطعی اثبات تعلق جسد کشف شده ایوان ششم را آزمایش DNA می‌دانند.
در سال 2007 نیز پس از 16 سال کاوش دانشمندان روس اعلام کردند که به شواهدی محکم مبنی بر کشف بقایای جسد دو فرزند آخرین تزار روسیه، «نیکلای دوم، به نام‌های «الکسی» و «ماریا» دست یافته‌اند که با کشف این دو جسد، پرونده‌ مرگ خانواده‌ی «رومانف برای همیشه بسته شد.
آخرین تزار روسیه همراه همسر و پنج فرزندش در سال 1917 میلادی به شهر کوهستانی «یکاترینبورگ» در کوه‌های «اورال تبعید شد. آنها 17 جولای 1918 میلادی به‌دستور «لنین» در زیرزمین خانه‌ای که در آن زندانی شده بودند، تیرباران شدند.
در زمان حکومت کمونیست‌ها بر اتحاد جماهیر شوروی پیشین هرگونه تحقیق درباره‌ خانواده‌ی تزار ممنوع بود تا این‌که در سال 1991 میلادی و همزمان با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برای نخستین بار محل دفن اجساد تزار و خانواده‌اش کاوش شد.
آخرین تزار روسیه همراه همسر و فرزندانش تیرباران شدند؛ ولی در محل دفن اجساد خانواده، بقایای جسد یکی از دختران و یکی از پسران تزار هرگز کشف نشد.
بقایای اجساد نیکلای دوم، همسرش الکساندرا و سه فرزندش در مراسمی در سال 1998 میلادی در کلیسای جامع ارتدوکس شهر سن‌پترزبورگ به‌خاک سپرده شدند.
مدتی پیش نیز با استفاده از آزمایش DNA مشخص شد، دسته مویی که سال‌ها پیش در زیرزمین محل تیرباران تزار و خانواده‌اش پیدا شد، به آخرین تزار روسیه ـ نیکلای دوم ـ تعلق دارد.
در سال 2008 نیز کلیسای ارتدوکس روسیه با برگزاری مراسم باشکوهی در شهرهای مختلف روسیه، در نودمین سال کشتار بیرحمانه تزار و خانواده‌اش، یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.