سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها! با رحمت خود که با آن، همه نیکی هارا برای اولیائت گِرد آورده ای و با آن، بدی ها را از دوستانت دور ساخته ای، مرا دریاب . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :7
کل بازدید :349074
تعداد کل یاداشته ها : 97
103/1/9
8:43 ع

انقلاب روسیه از تاج و تخت افتادند و سپس توسط بلشویک‌ها اعدام شدند.

Pemerintah-pemerintah Bulgaria dari 1908 hingga 1946 juga menggunakan "tsar", gelaran kemaharajaan tradisional, walaupun mereka hanya diiktiraf sebagai raja (roi des bulgares) oleh seluruh dunia, iaitu serupa dengan pemerintah-pemerintah moden di Greece yang menggunakan basileus, gelaran kemaharajaan tradisional, walaupun mereka juga hanya diiktiraf sebagai raja Yunani oleh seluruh dunia. Bagaimanapun, serupa dengan kes Greece, ini tidak menjejaskan maksud yang benar bagi istilah "tsar".

ورثه تزار [ویرایش]

در طول سالیان دراز زنان زیادی پیدا شدند که خود را آناستازیا، دختر تزار، می‌نامیدند تا میراث بی‌شمار تزار -که توسط بلوشیک‌ها اعدام شده بود- را به دست بیاورند.اما ماجرای دختری 16 ساله که در کانال آبی در برلین نیمه‌جان بیرون کشیده شد، با حقایقی همراه بود. او پس از بهبودی بلافاصله اعلام کرد که دختر تزار است. او مدعی بود که نامش "گراند دوشس آناستازیا" است و با فاش کردن جزئیاتی در باره فرارش و اطلاعات وسیعی که درباره خاندان سلطنتی داشت طرفدارانی پیدا کرد. آناستازیا مورد بررسی توسط اشعه ایکس قرار گرفت و نتایج به دست آمده با سوابق پزشکی آناستازیا مطابقت می‌کرد. سرانجام دادگاهی تشکیل شد و آناستازیا و وکلایش مدارکی رو کردند اما آغاز جنگ جهانی مانع ارائه این مدارک به دادگاه شد. سرانجام دادگاهی در هامبورگ علیه او رأی داد اما افراد زیادی اعتقاد دارند که داستان رومانفها در زیر زمین "یکاترینبورگ" به پایان نرسیده است. بررسی دی‌.ان.ای قطعات استخوان‌های اعضای خانواده آخرین تزار روسیه نشان می‌دهد که هیچکدام از آنان از قتل عام سال 1918 جان سالم به در نبردند. در جریان قتل عام رسوای نخستین ساعات روزی در ژوئیه 1918 تزار و همسرش، پنج فرزندشان و مستخدمین وفادار آنان را در زیرزمین خانه‌ای در شهر یکاترینبورگ در روسیه مرکزی با شلیک گلوله و سرنیزه اعدام کردند.

Di Rusia, istilah "tsar" telah digunakan secara tidak tepat untuk dipertuan-dipertuan Mongolia (Tatar) yang menguasai kerajaan-kerajaan kecil Rusia, dan juga sejak sekitar 1480 oleh Ivan III dari Moscow selepas penegasan kemerdekaannya daripada Angkatan Kencana dan mungkin juga selepas perkahwinannya dengan pewaris wanita Empayar Byzantine.


به گزارش ایندیپندنت کشتار اعضای خانواده رومانف، آخرین تزار و تزارینای روسیه شایعات بسیاری درباره توطئه‌های گوناگون بر سر زبان‌ها انداخت از جمله این که یکی از بچه‌های تزار زنده ماند و به خارج گریخت. از آن زمان حدود200‌نفر ادعا کرده‌اند از بازماندگان رومانف‌ها هستند که از کشتار در زیرزمین «ایپاتی‌یف» زنده مانده‌اند. اما حالا یک بررسی علمی بر مبنای دی‌ان‌ای ثابت کرده است که هر پنج فرزند تزار و والدین آنان به دست بلشویک‌های عصبی منطقه اورال شوروی کشته شده‌اند زیرا بلشویک‌ها می‌ترسیدند سربازان روسیه سفید که در آن نزدیکی‌ها مستقر بودند اقدام به نجات خانواده تزار کنند.

Pemerintah Muskovit telah diiktiraf sebagai maharaja oleh Maharaja Empayar Suci Rom pada tahun 1514, semasa pemerintahan Vasili III, walaupun pemerintah Rusia pertama yang dimahkotai sebagai tsar secara rasmi ialah Ivan IV Dahsyat pada tahun 1547. Pada tahun 1721, sebuah edik daripada Peter I Agung memutuskan bahawa imperator yang merupakan gelaran berdasarkan bahasa Latin harus digunakan sebagai ganti, tetapi tsar yang merupakan padanan Slaviknya, masih biasa digunakan secara rasmi untuk pelbagai gelaran yang menandakan penguasaan bekas kekhanan Mongolia yang diserapkan oleh negara Muskovit itu. Oleh itu, transliterasi untuk gelaran ini dalam bahasa-bahasa asing seperti bahasa Inggeris biasa juga digunakan, terutamanya untuk maharaja-maharaja Rusia sehingga tahun 1917.

بررسی‌های دقیق علمی استخوان‌های یافته شده در دوگور در نزدیکی یکاترینبورگ قاطعانه نشان داده است که تزار نیکلاس دوم و همسرش تزار یناالکساندرا و هر 5 فرزند آنان یعنی 4 دختر به نام‌های اولگا، تاتیانا، ماریا، آناستازیا و پسر هموفیلی آنان آلکسی، ولیعهد، کشته شده‌اند. تنها راز باقیمانده این است که آیا دختری که در کنار آلکسی در گوری جدا از سایر اعضای خانواده به خاک سپرده شده، ماریاست یا آناستازیا.

Istilah "Tsar" ialah padanan tepat untuk "Maharaja", tetapi ini dikaburkan sebahagian oleh pembaharuan 1721 oleh Peter Agung. Perubahan gayanya dari tsar ke imperator tidak menunjukkan kenaikan pangkat ke taraf kemaharajaan, tetapi merupakan perubahan yang selaras dengan dasar-dasar pembaratannya. Tanggapan bahawa gelaran tsar adalah sama dengan raja atau taraf pertengahan antara "raja" dengan "maharaja" merupakan satu tanggapan salah yang biasa dilakukan oleh kebanyakan orang, termasuk penutur-penutur bahasa Slavik yang moden, khususnya oleh para penulis bukan pakar yang menulis dalam bahasa-bahasa asing.

به گزارش ایندیپندنت الکساندر آودونین زمین‌شناس روسی در اواخر دهه 1970 با کشف گوری دسته‌جمعی در نزدیکی یکاترینبورگ به راز قتل تزار و خانواده‌اش پی برده بود اما تا زمان انحلال شوروی خبر آن را پخش نکرد. دانشمندانی از جمله پیتر جیل انگلیسی و پاول ایوانف روسی توانستند دی‌ان‌ای کافی از استخوان‌های 9 اسکلت به دست آورند که نشان می‌دهد 5 نفر از آنان شامل 3 دختر و پدر و مادرشان هستند. مقایسه آنها با دی‌ان‌ای اقوام زنده رومانف‌ها، از جمله شاهزاده فیلیپ ثابت کرد این 5 نفر عضو خانواده تزار بودند و4 اسکلت باقیمانده متعلق به پزشک و 3 مستخدم خانواده بود. اما هنوز سرنوشت دو عضو دیگر خانواده نامعلوم بود. دکتر مایکل کابل دانشمند امریکایی در مریلند می‌گوید این امر باعث شد داستان‌های فراوانی درباره فرار اسرارآمیز آنان از دست جلادان خود، ساخته شود.

Harus diperhatikan bahawa penggunaan istilah "tsar" secara tidak formal kekadang digunakan dalam bahasa-bahasa Slavik untuk raja-raja yang mempunyai status yang lebih rendah. Ini sebahagian disebabkan oleh terbitannya daripada basileus, istilah Yunani asal yang fleksibel (basileus kemudian beransur-ansur membawa maksud yang hampir sama dengan "raja" dalam Zaman Keyunanian, dan sama sahaja dengan "maharaja" dari permulaan Empayar Rom), dan sebahagian disebabkan gelaran ini telah biasa kepada orang taklukannya. Umpamanya, raja-raja Bibal yang lazim digelarkan "king" (raja) dalam bahasa Inggeris digelarkan basileus dalam bahasa Greek dan tsar dalam bahasa Bulgaria dan Rusia, bukan kerana baginda-baginda itu merupakan maharaja (gelaran kemaharajaan tidak muncul sehingga zaman Rom), tetapi gelaran itu digunakan oleh pemerintah-pemerintah itu sendiri dan kitab Bible diterjemahkan dalam bahasa Greek dan Slavik semasa pemerintahan mereka.

اما بعد، در سال 2007 باستانشناسان آماتور گور دیگری را در فاصله 70 متری گور خانواده تزار یافتند که استخوان‌های سوخته چند نفر در آن وجود داشت. دکتر کابل می‌گوید از 44 قطعه استخوان و دندان که در این گور پیدا شد هویت دو نفر، یک مرد و یک زن مشخص شد. برای تشخیص هویت این اشخاص از سه روش گوناگون تجزیه و تحلیل دی ان ای استفاده شد: از میتوکندریال دی ان ای که فقط از طریق مادر منتقل می‌شود برای بررسی خویشاوندی شاهزاده فیلیپ‌ که از مادرش به تزارینا وابسته است، از استخوان‌های یافته شده در گورها استفاده شد. این آزمایش نشان می‌داد تزارینا و چهار دخترش در دو گور به خاک سپرده شده‌اند. از دی ان ای که فقط از پدران به پسران از طریق کروموزوم مذکر ( Yوای، ایگرگ) می‌رسد برای تعیین رابطه بین ولیعهد، آلکسی، و پدرش یعنی تزار نیکلاس دوم استفاده شد. و سرانجام دی ان ای از بقیه کروموزوم‌ها استفاده شد تا معلوم شود در هر گور چه کسانی به خاک سپرده شده‌اند و به این ترتیب اعضای خانواده از سه مستخدم و یک پزشک جدا شده‌اند.

در طول سالیان دراز زنان زیادی پیدا شدند که خود را آناستازیا، دختر تزار، می‌نامیدند تا میراث بی‌شمار تزار -که توسط بلوشیک‌ها اعدام شده بود- را به دست بیاورند.اما ماجرای دختری 16 ساله که در کانال آبی در برلین نیمه‌جان بیرون کشیده شد، با حقایقی همراه بود. او پس از بهبودی بلافاصله اعلام کرد که دختر تزار است. او مدعی بود که نامش "گراند دوشس آناستازیا" است و با فاش کردن جزئیاتی در باره فرارش و اطلاعات وسیعی که درباره خاندان سلطنتی داشت طرفدارانی پیدا کرد. آناستازیا مورد بررسی توسط اشعه ایکس قرار گرفت و نتایج به دست آمده با سوابق پزشکی آناستازیا مطابقت می‌کرد. سرانجام دادگاهی تشکیل شد و آناستازیا و وکلایش مدارکی رو کردند اما آغاز جنگ جهانی مانع ارائه این مدارک به دادگاه شد. سرانجام دادگاهی در هامبورگ علیه او رأی داد اما افراد زیادی اعتقاد دارند که داستان رومانفها در زیر زمین "یکاترینبورگ" به پایان نرسیده است. بررسی دی‌.ان.ای قطعات استخوان‌های اعضای خانواده آخرین تزار روسیه نشان می‌دهد که هیچکدام از آنان از قتل عام سال 1918 جان سالم به در نبردند. در جریان قتل عام رسوای نخستین ساعات روزی در ژوئیه 1918 تزار و همسرش، پنج فرزندشان و مستخدمین وفادار آنان را در زیرزمین خانه‌ای در شهر یکاترینبورگ در روسیه مرکزی با شلیک گلوله و سرنیزه اعدام کردند.به گزارش ایندیپندنت کشتار اعضای خانواده رومانف، آخرین تزار و تزارینای روسیه شایعات بسیاری درباره توطئه‌های گوناگون بر سر زبان‌ها انداخت از جمله این که یکی از بچه‌های تزار زنده ماند و به خارج گریخت. از آن زمان حدود200‌نفر ادعا کرده‌اند از بازماندگان رومانف‌ها هستند که از کشتار در زیرزمین «ایپاتی‌یف» زنده مانده‌اند. اما حالا یک بررسی علمی بر مبنای دی‌ان‌ای ثابت کرده است که هر پنج فرزند تزار و والدین آنان به دست بلشویک‌های عصبی منطقه اورال شوروی کشته شده‌اند زیرا بلشویک‌ها می‌ترسیدند سربازان روسیه سفید که در آن نزدیکی‌ها مستقر بودند اقدام به نجات خانواده تزار کنند.

بررسی‌های دقیق علمی استخوان‌های یافته شده در دوگور در نزدیکی یکاترینبورگ قاطعانه نشان داده است که تزار نیکلاس دوم و همسرش تزار یناالکساندرا و هر 5 فرزند آنان یعنی 4 دختر به نام‌های اولگا، تاتیانا، ماریا، آناستازیا و پسر هموفیلی آنان آلکسی، ولیعهد، کشته شده‌اند. تنها راز باقیمانده این است که آیا دختری که در کنار آلکسی در گوری جدا از سایر اعضای خانواده به خاک سپرده شده، ماریاست یا آناستازیا.به گزارش ایندیپندنت الکساندر آودونین زمین‌شناس روسی در اواخر دهه 1970 با کشف گوری دسته‌جمعی در نزدیکی یکاترینبورگ به راز قتل تزار و خانواده‌اش پی برده بود اما تا زمان انحلال شوروی خبر آن را پخش نکرد. دانشمندانی از جمله پیتر جیل انگلیسی و پاول ایوانف روسی توانستند دی‌ان‌ای کافی از استخوان‌های 9 اسکلت به دست آورند که نشان می‌دهد 5 نفر از آنان شامل 3 دختر و پدر و مادرشان هستند. مقایسه آنها با دی‌ان‌ای اقوام زنده رومانف‌ها، از جمله شاهزاده فیلیپ ثابت کرد این 5 نفر عضو خانواده تزار بودند و4 اسکلت باقیمانده متعلق به پزشک و 3 مستخدم خانواده بود. اما هنوز سرنوشت دو عضو دیگر خانواده نامعلوم بود. دکتر مایکل کابل دانشمند امریکایی در مریلند می‌گوید این امر باعث شد داستان‌های فراوانی درباره فرار اسرارآمیز آنان از دست جلادان خود، ساخته شوداما بعد، در سال 2007 باستانشناسان آماتور گور دیگری را در فاصله 70 متری گور خانواده تزار یافتند که استخوان‌های سوخته چند نفر در آن وجود داشت. دکتر کابل می‌گوید از 44 قطعه استخوان و دندان که در این گور پیدا شد هویت دو نفر، یک مرد و یک زن مشخص شد. برای تشخیص هویت این اشخاص از سه روش گوناگون تجزیه و تحلیل دی ان ای استفاده شد: از میتوکندریال دی ان ای که فقط از طریق مادر منتقل می‌شود برای بررسی خویشاوندی شاهزاده فیلیپ‌ که از مادرش به تزارینا وابسته است، از استخوان‌های یافته شده در گورها استفاده شد. این آزمایش نشان می‌داد تزارینا و چهار دخترش در دو گور به خاک سپرده شده‌اند. از دی ان ای که فقط از پدران به پسران از طریق کروموزوم مذکر ( Yوای، ایگرگ) می‌رسد برای تعیین رابطه بین ولیعهد، آلکسی، و پدرش یعنی تزار نیکلاس دوم استفاده شد. و سرانجام دی ان ای از بقیه کروموزوم‌ها استفاده شد تا معلوم شود در هر گور چه کسانی به خاک سپرده شده‌اند و به این ترتیب اعضای خانواده از سه مستخدم و یک پزشک جدا شده‌اند