سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غایت دانش، عمل نیکوست [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :18
کل بازدید :349467
تعداد کل یاداشته ها : 97
103/1/30
7:18 ع

دوشنبه بیست و پنجم دی 1391
شهدای انقلاب اسلامی شهرستان کاشمر


 

بی گمان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عزیزان بی شماری بدون هیچ چشمداشت و پاداشی مشارکت فعال داشتند که در حال حاضر در میان ما نیستند.


نوجوانان و جوانانی که بدون شک آن چه داریم به همت بلند ایشان محقق گردید. پس لازم است آن گونه که شایسته است این فرشتگان ملکوتی را به شما اعضاء خوب و دوست داشتنی کانون معرفی نماییم:

 

 شهید محمد بهبودی- اولین شهید مدفون در آرامگاه شهید مدرس(ره) 

متولد 1336 روستای باب الحکم شهرستان بردسکن

او در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود . ایشان در دوره نوجوانی جهت تحصیل در حوزه علمیه به کاشمر آمد و زیر نظر استادان برجسته به فراگیری علوم حوزوی پرداخت. سپس به قم عزیمت نمود وی از همان اوایل انقلاب یکی از طلاب برجسته و انقلابی پر شور علیه رژیم شاه به حساب می آمد.

در نظر وی خدمت به امام راحل و انقلاب اسلامی نهایت ارزش گذاری به آرمان های پاک بود.

وی در پیروزی انقلاب اسلامی و بیداری مردم کاشمر نقشی کلیدی داشت و به نشر اعلامیه های حضرت امام می پرداخت. او چند ماهی را در زندان رژیم شاه بعلت سخنرانی های روشنگرانه خویش گذراند.

و سرانجام این مجاهد نستوه در 14 آذر ماه سال 57 در خیابان قائم مورد اصابت تیر دژخیمان شاه قرار گرفت و چند روز بعد به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش پس از تشییعی باشکوه در جوار آرامگاه شهید مدرس آرام گرفت.

                                                  

 

        شهید حسین نادرنای- همافر قهرمان

متولد 1339 روستای نای از توابع شهرستان کاشمر

او در دوران کودکی قرآن را به خوبی آموخت و جهت ادامه تحصیل به شهرستان آمد. به علت علاقه فراوان به ارتش پس از پایان تحصیلات راهنمایی و پس از طی آموزش های لازم وارد ارتش شد.

استخدام وی در ارتش مصادف با اوج مبارزات انقلابی مردم علیه رژیم شاه بود. او در 20 بهمن 57 با همافران در مدرسه علوی با امام و آرمان های انقلاب بیعت نمود. و این حرکت ایشان باعث خشم رژیم شاه شده و شبانه به پادگان همافران حمله شد.

و سرانجام طی درگیری در روز 21 بهمن بین سربازان شاه با افسران شجاع همافر جمع زیادی از جمله وی به شهادت رسیدند و پس از تشییعی با شکوه در جمع مردم کاشمر ،پیکرش جهت دفن به زادگاهش منتقل شد.

                                             

     شهید رضا غلامی زاده

متولد 1338 بخش ریوش- کوهسرخ

او نوجوانی خوش اخلاق و خوش برخورد بود و همه او را دوست داشتند وی در مراسم مذهبی و انجام اعمال دینی شرکت فعالی داشت.

دوران دبیرستان او مصادف با اوج انقلاب شده بود و او به جمع انقلابیون پیوست و بر علیه رژیم شاه فعالیت داشت.

سرانجام در تاریخ 18 دی 57 بعد از تظاهرات در میدان شهربانی و درگیری با دژخیمان شاه هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به فیض عظیم شهادت نائل شد. پیکر پاک این شهید پس از تشییعی باشکوه توسط مردم کاشمر در زادگاهش دفن گردید.

                                               

       شهید حسن باقری 

متولد سال1333 روستای تربقان از توابع کاشمر

وی از همان اوایل کودکی با از دست دادن پدر و مادرش با هدف  تحصیل معاش کمر همت در خدمت به خانواده اش بست.

و آن را بر درس خواندن ترجیح داد. با شروع جرقه های انقلاب به رهبری حضرت امام به جمع انقلابیون پیوست و چون قطره ای در دریای خروشان علیه نظام ستم شاهی به مقابله برخاست. و سرانجام در تاریخ چهارم دیماه 57 هدف اصابت گلوله دژخیمان شاه قرار گرفت و خون مطهرش بر زمین ریخت و پس از تشییع در جوار آرامگاه شهید مدرس(ره) دفن شد.

                                                     

      شهید احمد باقری 

متولد 1339 روستای تربقان از توابع کاشمر

او علیرغم شرایط سخت زندگی به کار و تلاش بی وقفه می پرداخت.

وی در جوانی به منظور براندازی رژیم ستم شاهی با دوستانش در صف اول مبارزان انقلابی قرار گرفت. و فعالیت های گسترده ای همچون حضور در تظاهرات و پخش اعلامیه علیه شاه خائن نقش مهمی ایفا نمود. اوبه تبعیت از دوست شهیدش در تظاهرات شرکت نمود و سرانجام هدف گلوله مزدوران سفاک پهلوی قرار گرفته و به شهادت رسید. و پس از تشییع در جوار آرامگاه شهید مدرس (ره) دفن گردید.

                      

  شهید حاج محمد ترابی- نقطه عطف مبارزات  انقلابی مردم کاشمر 

متولد 1306 استان یزد

وی در خانواده ای روحانی و اصیل متولد شد . ایشان در طول زندگی همواره در انجام امور عام المنفعه پیشقدم بود.

این انقلابی مبارز در سال 1337 برای همیشه به کاشمر عزیمت نمود . با شروع انقلاب وی با در دست داشتن پرچم انقلاب همواره پیشاپیش جمعیت تظاهرکنندگان در حرکت بود. و در راه هدف مقدسش مشکلات فراوانی را به جان خرید که باتوجه به وجهه مردمی که میان مردم داشت از حبس رها  شد.

و سرانجام در دهم آذر 57 به دنبال نقشه ای از پیش طراحی شده توسط مزدوران شاه در حالی که پیشاپیش جمعیت در حرکت بود هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم  شهادت نائل شد

مردم قدر شناس شهرمان پیکرش را پس از تشییعی با شکوه در جوار آرامگاه حمزه بن موسی(ع)(باغمزار) دفن نمودند.


91/11/23::: 2:24 ص
نظر()